Szeretettel köszöntelek a Csodálatos Kanada közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a legújabb tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Kérlek látogass el a hivatalos oldalunkra is: http://www.kanadavilaga.com
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Csodálatos Kanada vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Csodálatos Kanada közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a legújabb tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Kérlek látogass el a hivatalos oldalunkra is: http://www.kanadavilaga.com
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Csodálatos Kanada vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Csodálatos Kanada közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a legújabb tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Kérlek látogass el a hivatalos oldalunkra is: http://www.kanadavilaga.com
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Csodálatos Kanada vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Csodálatos Kanada közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a legújabb tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Kérlek látogass el a hivatalos oldalunkra is: http://www.kanadavilaga.com
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Csodálatos Kanada vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Véget ért Kanadában a Montreal környékét napok óta bénító vasutassztrájk. A mozdonyvezetők még múlt szombaton tették le a munkát, ugyanis nem tudtak megállapodni munkaadójukkal. Az ország legnagyobb vasúti társasága, a Canadian National üzemképtelensége veszélyt jelentett más dolgozókra is.
Összesen 1700 mozdonyvezető döntött úgy, hogy nem áll munkába múlt hét szombatra virradóra. Követeléseik között 1,5%-os béremelés, valamint az általuk havonta kötelezően levezetendő táv maximalizálása szerepeltek. A szakszervezet már hónapok óta hangoztatja igényeit, amelyeket a vállalat nem hajlandó teljesíteni. Az utolsó cseppet az jelentette a pohárban, hogy a cég egyoldalúan kívánta módosítani a kollektív szerződéseket.
A dolgozók állították, a mozdonyvezetők sztrájka miatt nem áll le a vasúti közlekedés, hiszen a nem tiltakozó munkatársak közül sokan tudnak mozdonyt vezetni. A konkurens vasúti társaságok is ígérték, hogy náluk sem lesz fennakadás a munkabeszüntetés idejére. Az albertai gazdák és cégvezetők azonban továbbra is aggódnak: "Mi óránként megtöltünk egy vagont áruval, aminek azonnal el kellene indulnia. Reméljük, hamar születik valamilyen megoldás." A fakitermelők sem nyugodtak, hiszen már hónapokkal előre megállapodtak a vásárlóikkal, akiknek szükségük van a termékekre a munkáikhoz.
A munkaügyi miniszter, Rona Ambrose is elégedetlenségének adott hangot: "Elköteleztem magam a kanadaiak és a kanadai gazdaság védelmében, és mindent megteszek, hogy megvédjem őket a sztrájk káros hatásaitól. Ezekben az időkben, mikor a gazdaságunk még felépülőben van, a kormány semmiképp sem támogat egy ilyen megnyilvánulást." A sztrájk hírének hallatára a vasúti társaság részvényindexei azonnal zuhanni kezdtek.
A halifaxi kikötő is veszélyben érezheti magát, az oda érkező szállítmányok 70 százalékát ugyanis a Canadian National viszi tovább. A gazdaságra káros következmények miatt a kormány is próbált beavatkozni a szakszervezet és a cég vitájába: a törvény erejével kívánták rávenni a dolgozókat, hogy vegyék fel újra a munkát. Az ellenzéki liberális politikus, Michael Ignatieff szerint a kormányzó konzervatívoknak jobban kellene védeniük Kanada gazdaságát és mindazok munkáját, akik a vasúttal vannak összeköttetésben. A naponta vasúton ingázók közül többen attól tartanak, hogy a késések és a közlekedés lehetetlensége miatt elvesztik állásukat.
A Canadian National dolgozóinak 2008 decemberében járt le a szerződése. Azóta zajlanak a tárgyalások a feltételekről. A cég hajlandó lenne emelni a béreket, de cserébe megnövelné az egy hónapban teljesítendő kilométerek számát is. Így a jelenlegi 6000 helyett 6900 kilométert kellene megtenniük a mozdonyvezetőknek havonta. A dolgozók ezt elfogadhatatlannak tartják, félnek attól, hogy sokan képtelenek lennének ezt teljesíteni és így elbocsájtásra kerülnének.
Szerdán egy tesztjellegű megállapodás született a két fél között: a cég eltekintene a kötelező kilométerek számának emelésétől, így nem szükséges hatóságilag kötelezni a dolgozókat, hogy folytassák a munkát. A mozdonyvezetők még szavaznak a megállapodás elfogadásáról. Számítások szerint a sztrájk nagyjából 50 millió dollár veszteséget hozott a vasúttársaságnak.
forrás: kitekinto.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Nyelvi korlátozás már az iskolaudvaron is?
A folyóban találták meg Salvatore Montagna holttestét
Szeméttelepből gyönyörű kert
Outremont-ban nyit éttermet Gordon Ramsay